Oulun Seudun Meniere-yhdistys Tapahtumat:

Koulutusta vapaaehtoisille, ilmoittautumislomake toimijaksi, toimijoiden ja vertaistukihenkilöiden yhteystiedot löydät täältä.

Syksyn 2022 ohjelma:

Kiitos vapaaehtoisille ja yhteistyökumppaneille aktiivisuudesta ja runsaasta ohjelmasta sekä Oulun kaupungille ja STEAlle toimintamme tukemisesta ❤️

Martta-liiton ruokakurssia menierikoille, konserttia Madetojasalissa, oopperaa tammikuussa 2023, padelia sekä Koitelin kosken retkeä toivottu, tutustuminen Neurosonic-teknologiaan, aina kun muutama ilmoittautunut tulee.

Syksy 2022

Kuntoutukset, sopeutumisvalmennuskurssit ja tuetut lomat menierikoille:

• 1. jakso  12.-16.12.22, 2. jakso  6. -10.2.23, 3. jakso  29.5 - 2.6.23 Kuulo-Auris moniammatillinen kuntoutus
  • 14.11.2022, 12.12.2022 ja 29.5.2023 alkaen Sopeutumisvalmennuskurssit Kyyhkylässä
  • 12.12.2022 ja 15.5.2023 alkaen Sopeutumisvalmennuskurssit Kankaanpäässä. Kankaanpää on tällä hetkellä pohjoisin Meniere-sopeutumisvalmennuskurssipaikkakunta, joten Oulussa ja pohjoisessa asuvilla matka on pitkä. Pitkänmatkalaiset voivat tulla jo sunnuntai iltana, jolloin ylimääräinen su-ma yö maksaa 32€ ja siitä saa kelasta takaisin 20,18€. Matkakustannuksissa omavastuu yhden suuntaisesta matkasta on 25€. Ole ennen kurssia yhteydessä kuntoutussihteeriin ja varmista, että matka- ja yöpymiskulusi ovat hyväksyttäviä ja korvattavia p. 050 394 7524 tai kuntoutustoimisto@kuntke.fi
  • 20.3.2023 Sopeutumisvalmennuskurssi Kuulo-Auriksessa

• Vuodelle 2023 liitto ei saanut tuettua lomaa, joten voitte hakea esim. Kuuloliiton lomille. Haemme seuraavaa tuettua lomaa vuodelle 2024.

Yhteistyökumppanimme:

Oulun löytävän vanhustyön verkosto

• Ikäihmisillä on usein sisäkorvaperäistä huimausta, joka aiheuttaa kaatumisia ja murtumia.
  • Verkostossa mukana mm. ODL:n  Keikka-apu, josta yli 65 vuotiaat voivat kysyä apua mm. huimauspotilaalle mahdottomiin arkisiin tehtäviin, kuten kattolampun vaihtoon. Sekä Kotikummi -toiminta, josta yli 65-vuotiaat oululaiset yksinäisyyttä kokevat kotihoidon asiakkaat voivat kysyä ulkoilu- tai juttelukaveria.

Oulun Seudun Kuulo ry

• Tilaisuuksiin osallistuminen on kaikille avointa ja osallistumismaksuja jäseniltoihin ei ole. Kuulo-yhdistyksen tapahtumat. Huom! mm. 1.11.2022 klo 18 asiaa kuuloimplantista: "Kun kuulokoje ei enää riitä infotilaisuus."

Oulun Seurakunan kuulovammaistyö

Syksyn 2022 ohjelmasta menierikolle sopii hyvin seuraavat tapahtumat:

• ”HYVÄ TIETÄÄ – MUKAVA OSALLISTUA”. Isokatu 17
  • AABRAHAMIN POPPOO, KUULOVAMMAISTEN PÄIVÄPIIRI. Isokatu 17
  • KUULOVAMMAISTEN LEIRI. Haukiputaalla, Loisto-leirikeskuksessa
  • KUULOVAMMAISTEN JOULUJUHLA ti 13.12.2022 klo 18. Isokatu 17

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys, Oulun osasto

• Liikuntaryhmä: kokoontuu Raksilan uimahallin liikuntasalissa jumppaohjaajan johdolla tiistaisin klo 11.30 – 12.30. (tauolla)
  • Kuntosaliryhmäkokoontuu Oulun Urheilutalolla salissa K2 perjantaisin klo 11.00 – 12.00. (tauolla)
  • Maksu liikunta- ja kuntosaliryhmästä on 20 € /vuosi.
  • Retket, joista tiedotetaan sähköpostilla.

Oulun kaupungin eritysliikunnan ryhmät:

Oulun kaupungin erityisliikunnasta vastaava Anne Utriainen (Ulla Virrankoski virkavapaalla vuoden 2022 loppuun) neuvoo, mitkä ryhmät sopivat menierikoille. Kysy p. 044 703 8046 tai etunimi.sukunimi@ouka.fi

Ullalta voi varata myös vastaanottoajan, jossa menierikkoa ohjataan löytämään erityistarpeita vastaava liikuntamuoto. Tämän palvelun kautta voidaan pitkällä aikavälillä seurata kuinka liikunta sopii menierikolle.

Nuoret

• Osallistu Oulun kaupungin 13-19-vuotiaiden maksuttomiin Action-ryhmiin!

Ikäihmisille:

• Voimaa ja tasapainoa. Tule harjoittamaan tasapainoasi ja kehittämään jalkojesi voimaa. Rohkeus liikkua ja tasapaino paranevat mukavin, kaikille sopivin harjoittein, hyvässä seurassa.
  • Asahi on helppo, pehmeä, koko kehoa kokonaisvaltaisesti hoitava liikuntamuoto. Liikkeet tehdään seisten tai istuen.

Kaikenikäisille:

Kuntosali ja vesivoimistelu, aistivammaiset

Oulun kaupunginsairaala, Kiviharjuntie 5. Maanantaisin klo 16.15 kuntosali ja klo 17.15 vesivoimistelu. Omaan tahtiin harjoittelua kuntosalilla, ohjaaja paikalla opastamassa laitteiden käyttöä. Lisäksi ohjattu vesijumppa, jossa liikkeet voi toteuttaa omaan tahtiin. Voit osallistua molempiin ryhmiin tai vain toiseen. Oma avustaja mukaan. Hinta: Kausimaksu 30 € (syksy ja kevät erikseen), sisältää molemmat ryhmät tai vain toisen valintasi mukaan. Ilmoittautumiset p. 044 703 8048.

Menierikoille suositeltua sulkapalloa voi pelata Ouluhallissa, Urheilutalolla ja Raatissa. Hinta on sarjalipulla 5.50 euroa tai ale ryhmäläisille 2.50 euroa.

Jos haluaisit pyöräillä, mutta Menieren vuoksi ei onnistu, niin lainaa kolmirenkaista pyörää tai tandempyörää.