Uudenmaan Meniere-yhdistys

Hyvät Uudenmaan Meniere-yhdistyksen jäsenet

Suomen Meniere-liitto ry on muuttanut nimensä Huimaus-ja Meniere-liitto ry:ksi. Tämä merkitsee suurta muutosta liiton toimintaan ja kyllä se välillisesti vaikuttaa myös yhdistysten toimintaan. Todennäköisesti yhdistyksemme sääntöjä on muutettava, jotta ne vastaavat liiton sääntöjä.

Tässä vielä muistin virkistämiseksi, mitä olemme viime syksyn aikana tehneet. Syyskuussa kokoonnuimme kirjasto Oodissa ja katselimme suurelta näytöltä Meniere-Akatemiaa, missä lääkäri Nora Pyykkö valotti Menieren taudin oireita ja lääkäri Ilmari Pyykkö vastaili jäsenten lähettämiin kysymyksiin. Syyskuisen luontoretken jouduimme perumaan, koska niin moni osallistuja ei syystä tai toisesta voinutkaan osallistua. Lokakuussa olimme kulttuurin parissa Hakasalmen huvilalla, missä opas johdatteli meitä Kallioon ja elokuvien maailmaan. Marraskuussa osallistuimme Helkan tuvalla mindfulness-kurssiin, jonka meille piti mindfulness-ohjaaja, sosiaalipsykologi Eeva Honkanummi. Viimeksi joulukuussa kuuntelimme Vallilan teatterissa Kansallisteatterin näyttelijöiden esittämiä lauluja teatterin 150 vuotiselta taipaleelta.

Osallistujamäärät olivat pieniä, mutta me hallituksen jäsenet koemme, että siitä huolimatta tapaamiset ovat hyvin tärkeitä. Tavatessa on aina mahdollisuus purkaa sydäntään ja kertoilla omasta voinnistaan. Yhdessä voimme myös antaa vinkkejä tai jopa tutkittua tietoa sairauteemme liittyvistä kysymyksistä. Meidän yhdistyksemme on levinnyt niin laajalle alueelle, että on ymmärrettävää, ettei kovin kaukaa viitsi lähteä Helsinkiin, missä tilaisuudet pidetään. Mutta onneksi jäsenmaksun maksaneet saavat Meniere-postin, josta voi lukea viimeisimmät tutkimukset taudistamme ja saada tietoa, miten muut yhdistykset eri puolella Suomea toimivat.

KEVÄÄN 2023 ALKUVUODEN TAPAHTUMAT

Ke 18.1.2023 klo 17 vierailemme Designmuseossa, Korkeavuorenkatu 23. Siellä on suunnittelijapariskunnan, Antti ja Vuokko Nurmesniemen, yhteisnäyttely. Näyttely keskittyy Nurmesniemien yhteiseen elämään ja molempien työuraan aina 1950-luvulta 2000-luvulle saakka. Pariskunnan tuotanto oli laaja-alaista, kahvipannuista maisemasuunnitteluun ja painokankaan kuviosta yritysten visuaaliseen  identiteettiin.

Ilmoittaudu Hilkka Hintikaiselle, hilkkahintikainen@gmail.com tai tekstarilla 040 7635543. Hinta museokortti tai 12/15 € maksetaan lippukassalla tullessa. Yhdistys maksaa opastuksen.

La 18.2.2023 klo 14 vierailemme Fazerilassa, Fazerintie 6, Vantaa. Tunnin mittaisella näyttelykierroksella uudistetussa Fazerin Vierailukeskuksessa tutustumme Fazerin historiaan, tuotevalikoimaan ja raaka-aineisiin. Vierailukeskus on esteetön ja näyttelyalueelle pääsee vain oppaan mukana. Kierroksen lopussa on maistelupiste ja tuotteita voi ostaa alennettuun hintaan myymälästä.

Fazerilaan pääsee kätevimmin pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen busseilla, katso HSL:n reittioppaasta. Omalla autolla tuleville on parkkipaikka noin 300 m päässä pääovelta.

Ilmoittaudu Riitta Järviselle riitta.e.k.jarvinen@gmail.com tai 045 1090450 viimeistään 30.1. ja kun saat tiedon, että mahdut mukaan, niin maksa pääsymaksu yhdistyksen tilille FI75 5722 9020 0273 52 viimeistään 2.2. Yhdistys maksaa opastuksen. Hinta jäseniltä 5 €, aikuiset 13 €, eläkeläiset 11 € ja lapset 9,50 €.

To 16.3.2023 klo 17 sääntömääräinen vuosikokous Oodissa. Tästä vielä tarkemmin seuraavassa jäsenkirjeessä.

Uudenmaan Meniere-yhdistys ry täyttää 30 vuotta ensi vuonna 2023. Sitä ennen toimimme vuoden Oulun yhdistyksen etäkerhona. Vietämme juhlaa retken merkeissä. Varaa jo kalenteriisi päivä lauantai 27.5.2023, jolloin suuntaamme tilausbussilla Kotkaan ja lähiympäristöön. Juhlaretkestä tarkemmat tiedot myöhemmin.

Toivotamme kaikille jäsenille oikein hyvää ja onnellista vuotta 2023.

Ota meihin yhteyttä

Riitta Järvinen, puheenjohtaja
riitta.e.k.jarvinen@gmail.com 045 1090450

Mikko Seeskorpi, varapuheenjohtaja
mikko.seeskorpi@gmail.com 050 5343341

Theresa Helminen, sihteeri
uudenmaan.meniere-yhdistys@kolumbus.fi

Iina Pasanen
iina.pasanen@pp.inet.fi

Hilkka Hintikainen
hilkkahintikainen@gmail.com 040 7635543

Yhdistyksen vertaistukihenkilöinä toimivat:

Hilkka Hintikainen                    040 7635543                             hilkkahintikainen@gmail.com

Riitta Järvinen                           045 1090450                             riitta.e.k.jarvinen@gmail.com

Sirpa Näkyvä                                                                                 sk.heikkonen@gmail.com

Muissa asioissa sihteeriin saa yhteyttä s-postilla uudenmaan.meniere-yhdistys@kolumbus.fi

Kuva Kaarina Hakkarainen-Hassi

Uudenmaan Meniere-yhdistyksen hallitus 2022:

Puheenjohtaja: Riitta Järvinen

riitta.e.k.jarvinen@gmail.com

puhelin:  045 1090450

Varapuheenjohtaja: Mikko Seeskorpi

mikko.seeskorpi@gmail.com

puhelin: 050 5343 341

Sihteeri: Theresa Helminen

uudenmaan.meniere-yhdistys@kolumbus.fi

Iina Pasanen

iina.pasanen@pp.inet.fi

puhelin: 040 7458 449

Hilkka Hintikainen

hilkkahintikainen@gmail.com

puhelin: 040 7635 543

Jäsenyys

Liity jäseneksi. Valitse paikallisyhdistykseksi Uudenmaan Meniere-yhdistys, niin saat jäsenkirjeen ja kaikki jäsenyyden edut.  (Linkki avautuu sisäiselle sivulle). Meniere-liitto lähettää jäsenmaksut keväällä, jäsenmaksu 25 euroa.

Liity jäseneksi. Valitse paikallisyhdistykseksi  Uudenmaan Meniere-yhdistys, niin saat jäsenkirjeen ja kaikki jäsenyyden edut.  (Linkki avautuu sisäiselle sivulle). Meniere-liitto lähettää jäsenmaksut keväällä, jäsenmaksu 25 euroa. On tärkeää maksaa jäsenmaksu, sillä jos se jää hoitamatta, niin vuoden lopulla putoaa pois jäsenrekisteristä.

Tiedotamme tapahtumista  Meniere-postissa, jäsenkirjeissä sekä Meniere-liiton verkkosivulla. Ohjelmamuutoksia päivitetään YLEn teksti-tv-sivuilla  559

Monelta Uudenmaan Meniere-yhdistyksen jäseneltä puuttuu  edelleen jäsenrekisteristä  sähköpostiosoite tai se on muuttunut. Jotta jäsenkirjeemme ja ohjelmat tavoittaisivat kaikki, pyydämme sinua päivittämään liiton jäsenrekisteriin muuttuneet tietosi: nimi, osoite, puhelinnumero ja erityisesti  sähköpostiosoite. Jäsenrekisteri löytyy osoitteesta https://www.suomenmeniereliitto.fi/

(Linkki avautuu sisäiselle sivulle, pdf-tiedosto).

Muutostiedot voi lähettää myös Suomen Meniere-liiton sähköpostiosoitteeseen: jasenrekisteri@suomenmeniereliitto.fi

(linkki avautuu ulkoiselle sivulle)