Oulu: Retki Raaheen Syöpäyhdistyksen mukana!

Alustava tieto:

IDYLLINEN WANHA RAAHE – TAIVASKORISTEITA JA PAAKKELSEJA

Klo 09.00 lähtö Oulun linja-autoasemalta. Lähtö tilausbussi-laiturista, se on linja-autoasemalla lähellä junarataa.

Klo 10.00 saapuminen Raaheen, jossa aluksi nautitaan aamupäiväkahvit tunnelmallisessa Langin Kauppahuoneen kahvilassa ja kuullaan kohteen kiehtovat tarinat.

Klo 11.00 opastettu kaupunkikierros idyllisessä Wanhassa Raahessa. Kierroksen aikana vieraillaan Taitopajan ”himmelitaivaassa”, jossa nähdään yli 150 erilaista himmeliä ja kuullaan näiden perinteikkäiden koristeiden valmistuksesta. Täältä löytyy myös raahelaisten posliinikoirien eli ns. laivakoirien koti, joilla onkin ihan oma tarinansa.

Klo 13.30 nautitaan maittava lounas Ravintola Raahenhovissa.

Klo 14.45 tutustuminen Pakkahuoneen museoon ja Kruununmakasiinimuseoon.

Klo 16.30 lähtö paluumatkalle Ouluun, jossa perillä n. klo 17.30.

Hintaan sisältyy • bussikuljetukset ohjelman mukaisesti • kahvit ja kahvileipä Langin Kauppahuoneella • opastettu kaupunkikierros sis. ohjelman käyntikohteet • lounas noutopöydästä • pääsymaksu Pakkahuoneen museoon • pääsymaksu Kruununmakasiinimuseoon.

Ilmoittaudu 25.7 mennessä Ninalle ja ilmoita samalla ruokarajoitteet: nina.mkallunki@gmail.com tai 040 560 0953. Meniere-yhdistykselle noin 8 paikkaa. Matkan hinta 50/60 euroa.